Opsætning af kø gruppe
Målret dine indgående opkald til de retmæssige afdelinger ved hjælp af kø gruppe funktionen. Opkaldene kan blive sendt til en eller flere medarbejdere på samme tid, eller i en prioriteret rækkefølge, på den måde, vil opkaldet altid nå frem til den rette medarbejder.
PBXCLOUD tilbyder en lang række funktioner for kø grupper, b.la. optagelse af samtaler, prioritering, viderestilling, overløb, køplacering m.m.
Nedenfor angivet anbefalede indstillinger til opsætning af kø gruppe.

Egenskaber for Kø Gruppe
- Navn: Navn for kø gruppen
- Nummer: Angiv lokalnummer for gruppen
- Optag altid: Hvis opkald i gruppen skal optages
- Timeout tid: Længste ventetid i kø gruppen
- Ved timeout: Destination efter timeout tid
Brugere
- Strategi
- Ring til alle: Ringer til alle på samme tid
- Rund ringning: Ringer på skift og genoptager rækkefølgen ved næste opkald
- Tilfældig: Ringer til et tilfældigt medlem
- Længst tid tilgængelig: Ringer til det medlem der har været ledig i gruppen i længst tid (Kun besvaret opkald)
- Færrest kald: Ringer til det medlem der har modtaget færrest opkald
- Lineær: Prioriteret rækkefølge (Fra top til bund)
- Brugere: Medlemmer af kø gruppen
- Agent timeout: Tid før opkaldet går videre til næste medlem
Ved opsætning af 'Ring Tilbage' service, se mere her